חנות הנעליים הזולה ביותר בישראל

בלוג

האם באמת יש הבדל בין נעלי ריצה לנעלי הליכה?

בתחום נעלי הספורט, השוני בין הסוגים הקיימים של נעלי הספורט יכול להשפיע מאוד על הביצועים ועל הנוחות שלכם. זה נכון בעיקר כאשר מדובר בנעלי ריצה ובנעלי הליכה, שתי קטגוריות שלרוב נראה שאין ביניהן הבדל רב, אך הן אכן שונות וכל אחת מהקטגוריות הללו מיועדות לספק את הדרישות ואת האתגרים הייחודיים של כל פעילות. בעוד שריצה והליכה כוללות תנועה בשטחים שונים, המאפיינים הייחודיים של הנעליים מספקים פתרונות לצרכים ולאתגרים הספציפיים של ריצה או הליכה. במאמר זה נדבר על ההבדלים העיקריים בין נעלי ריצה לנעלי הליכה, על השוני במבנה ובאלסטיות שלהן, וכיצד הבדלים אלו משפיעים על הפעילות שבחרנו לבצע.

הבדלים עיקריים בין נעלי הליכה לנעלי ריצה

כאמור, יש לא מעט הבדלים בין נעלי ריצה לנעלי הליכה, שכן כל אחד מסוגי הנעליים משמש למטרה שונה. להלן ההבדלים המרכזיים שכדאי להכיר רגע לפני שבוחרים אילו נעליים לרכוש:

מבנה

אחד ההבדלים הבסיסיים ביותר בין נעלי ריצה להליכה הוא המבנה שלהן. לנעלי ריצה יש מבנה אווירודינמי שהוא דיי נמוך, בדגש על ריפוד ותמיכה. מבנה זה עוזר בהעברה יעילה של תנועת הרגל מהאוויר לקרקע, היבט קריטי לתנועת הריצה. לעומת זאת, לנעלי הליכה יש מבנה חזק ומעט דחוס יותר, שמטרתו לספק יציבות והגנה נוספות לרגל בהליכה על שטחים משתנים ולכן הנעל גם גבוהה ועבה יותר.

אלסטיות

רמת האלסטיות בנעליים יכולה להשפיע מאוד על הביצועים שלכם, וזהו הבדל חשוב בין נעלי ריצה להליכה. לנעלי הריצה רמת אלסטיות גבוהה במיוחד המאפשרת כיפוף טבעי של הרגל במהלך כל צעד, גם בנעלי נשים וגם בנעלי גברים. האלסטיות קריטית למעבר החלק של העקב לקדמת הצעד הבא, מה שמסייע למהירות הרץ. מנגד, לנעלי ההליכה רמת אלסטיות נמוכה, אשר מספקת יציבות, ומונעת תנועת יתר של הרגל, במיוחד בשבילים מאתגרים ובמשטחים סלעיים.

משקל

משקל הוא גורם קריטי גם בנעלי ריצה וגם בנעלי הליכה. נעלי ריצה, שמטרתן לשפר מהירות וזריזות, בדרך כלל קלות משקל. הדגש הוא על הקטנת המאמץ על כפות הרגליים של הרץ, מה שמאפשר תנועות מהירות וחלקות. לעומת זאת, נעלי הליכה נותנות עדיפות לעמידות ויציבות, מה שהופך את המבנה שלהן למעט כבד יותר.

חומר הנעל

בחירת החומרים בייצור נעלי ריצה והליכה משקפת את השימוש המיועד של כל אחת מהן. בייצור נעלי ריצה בדרך כלל משתמשים בחומרים קלים ונושמים, כמו בד רשת, כדי להפוך אותן למאווררות יותר ונוחות במהלך פעילות גופנית ממושכת. לעומת זאת, נעלי הליכה בדרך כלל משלבות חומרים עמידים בפני מים.

אחיזה ברגל

בייצור נעלי ריצה נותנים עדיפות לסוליה מרופדת היטב ולעיתים קרובות חלקה יותר כדי להתאים לתנועה החוזרת של הריצה. חשוב לשים לב לאחיזה בעיקר כשעושים המרת מידות נעליים, כך נדע שבחרנו את המידה המתאימה. לעומת זאת, לנעלי ההליכה יש סוליה חזקה ולעיתים מחוספסת, המעניקה אחיזה טובה ויציבה על מגוון סוגי משטחים. שיני האחיזה העמוקות ודפוסי האחיזה קריטיים לשמירה על יציבות ולמניעת החלקות על שבילים סלעיים, גבשושיים או חלקים.

ריפוד

הריפוד בנעלי ריצה והליכה מותאמים להשפעה הספציפית שיש לכל פעילות על כף הרגל. נעלי ריצה מצוידות בכריות ריפוד רבות, כדי לבלום את ההלם החוזר ונשנה הנוצר בפגיעת כף הרגל בקרקע. הריפוד מיועד להגן על הרץ מפציעות פוטנציאליות הנגרמות מהשפעת כל צעד. נעלי הליכה, למרות שהן עדיין כוללות ריפוד מסוים, שמות דגש רב יותר על תמיכה הקרסול ובהגנתו.

גמישות

הגמישות משפיעה על התנועה הטבעית של הרגל במהלך פעילות גופנית. נעלי הריצה מעוצבות במטרה להיות גמישות ביותר, כדי לאפשר לרגל טווח תנועה מלא. הגמישות תומכת בתנועה הטבעית של כף הרגל מהעקב לקדמת כף הרגל ועוזרת בריצה. נעלי הליכה, לעומת זאת, מציעות רמה מתונה יותר של גמישות. בעוד שהן עדיין מאפשרות מידה מסוימת של תנועה, הדגש הוא על מתן יציבות ומניעת כיפופי יתר, במיוחד בשטחים מאתגרים ובלתי צפויים.

עמידות

אורך החיים והעמידות של נעלי ריצה והליכה מושפעים מהשימוש שלנו בהן. נעלי ריצה, הבנויות לתנועה חוזרת על משטחים יחסית שטוחים, עשויות להיות בעלות אורך חיים קצר יותר בהשוואה לנעלי הליכה.

סיכום

ההבדלים בין נעלי ריצה לנעלי הליכה הם חשובים. בין אם מדובר בריפוד של נעלי ריצה המסייע לתנועה חלקה או בעמידות של נעלי ההליכה המספקת יציבות בשטחים משובשים, כדאי להבין את ההבדלים הללו שכן הם קריטיים לאנשים המחפשים את הנעליים המתאימות לפעילות הגופנית המועדפת עליהם.

 

נעלי עבודה מומלצות

כשמדובר בבחירת הנעליים הטובות ביותר לעבודה אי אפשר להגזים בחשיבות שבבחירת הזוג המתאים לכם ביותר. נעלי עבודה צריכות להיות נוחות,

קרא עוד »
עגלת הקניות
Shop
0 הרשימה שלי
0 items עגלה
החשבון שלי

קצת עלינו למי שלא מכיר

קבוצת שוז טו יו, רשת נעלי מותגים מובחרת שעשתה שינוי משמעותי בעלויות נעלי המותגים בישראל.

המוצרים שלנו הנם מקוריים לחלוטין, באיכות הגבוהה ביותר ומיבואנים רשמיים.

מעבר לכך - כולנו אנשי צבא, קרביים.

אבל - מצליחים לספק לכולם את הנעליים, בזמן.

בתמונה : אביתר שלנו

שלכם, אלישיב, אביתר ואבישי, הנהלת צוות SHOES 2U

נעליים בזול

משלוח חינם מכל סכום

אין אפשרות לאיסוף עצמי

משלוח חינם
מכל סכום

אין אפשרות לאיסוף עצמי