חנות הנעליים הזולה ביותר בישראל

בלוג

התאמת נעלי ריצה

בחירת הנעליים הנכונות והמתאימות לריצה היא בחירה חשובה, שתשפיע על איכות ונוחות הריצה שלכם ועל הביצועים שלכם בזמן המאמץ. כדי לבחור נעלי ריצה המתאימות לכם באופן אישי, כדאי להבין את המבנה המורכב של כף הרגל ומה קורה לה בזמן הריצה. כמו כן, חשוב להתמצא ברמות התמיכה השונות שנעלי הריצה מספקות כדי לדעת להתאים את הנעל לסגנון האימונים שלכם ולצרכי הריצה האישיים שלכם. לכן, במאמר זה נתמקד במבנה כף הרגל, ברמות התמיכה השונות שמציעות נעלי ריצה שונות, בהתאמת נעלי ריצה לסוגי הריצות השונות, ובחשיבות התאמת נעלי הריצה לכף הרגל.

מבנה כף הרגל

כף הרגל בנויה כמבנה אנטומי מורכב ביותר המותאם באופן ייחודי לנשיאה של משקל הגוף ולביצוע תנועה. מכלול העצמות, הסחוסים, השרירים והגידים בכף הרגל יוצרים משטח גמיש ואלסטי המסוגל לבלום זעזועים תוך כדי ספיגת מאמצי הריצה. קשת כף הרגל התחתונה משמשת בולם זעזועים ראשוני, מאחר שהיא מתעגלת ומשטחת את כף הרגל בכל צעד, ובכך היא סופגת רבע מהכוח המופעל על הרגל בעת הריצה. שכבות השריר והשומן מתחת לכף הרגל תורמות אף הן לבלימת הזעזועים ולשמירה על הרקמות הפנימיות.

למה חשוב להתאים נעל ריצה לרגל?

נעלי ריצה שאינן מותאמות כראוי למבנה ולתנועת כפות הרגליים יכולות לפגוע ביכולתכם לבצע את בלימת כוחות הזעזועים מהקרקע בעת פעולת הריצה. נעליים עם בולמי זעזועים לא מספקים עלולים לגרום לעומס יתר על השרירים, הגידים והמפרקים בכף הרגל, בעוד שנעליים קשיחות מדי עלולות להגביל את תנועתיות הרגל והקשת ולפגוע ביעילות בלימת הזעזועים שלהן. כתוצאה מכך הרגל אינה מקבלת את התמיכה וההגנה הנדרשות לה, מה שמגביר את הסיכון לפציעות כגון דלקות שרירים ורצועות, פריקות, שברי מאמץ, כאבי קשת ועוד. פציעות אלו עלולות להוביל להפסקת אימונים לתקופות ממושכות.

רמות תמיכה

קיימות שלוש רמות תמיכה עיקריות בנעלי ריצה:

  • נעלי ריצה ניטרליות – אלו הן הגמישות והקלות ביותר לתנועה הטבעית של כף הרגל. הן מכילות כרית בולמת זעזועים דקה ומתאימות לרצים שיש להם מבנה כף רגל תקין ללא צורך בתמיכה מוגברת, כמו נעלי ריצה לילדים לצורן הדוגמה.
  • נעלי ריצה ברמת תמיכה בינונית – אלו נעלי ריצה המעניקות תמיכה נוספת באמצעות סוליה שיש לה קשת מוגבהת יותר, כרית עבה יותר ושכבת אמצע מיוחדת בתוך הסוליה לבלימת זעזועים. הן מתאימות לרצים שיש להם צורך בייצוב מסוים של הרגל בזמן ריצה.
  • נעלי תמיכה מקסימלית (נעלי (motion-control נעליים אלו מעניקות הגנה ובידוד מרביים בעזרת טכנולוגיות מתקדמות כגון כריות אוויר וחומרי פלסטיק או ג’ל תומכים בסוליית הנעל. הן מיועדות לרצים שיש להם קשת שטוחה, פרונציה או בעיות מבניות הדורשות ייצוב וספיגת זעזועים.

בחירת נעל לפי סוג הריצה

ההמלצה על רמת תמיכה בנעליים תלויה בסוג ובעצימות הריצות:

  • הליכון – נעלי ריצה המתאימות לריצה על הליכון הן לרוב נעלי ריצה ניטרליות או נעלי ריצה מייצבות, שכן ריצה על ההליכון אינה דורשת בלימת זעזועים רבה. עם זאת, חשוב להתייחס להעדפות ולצרכים של הרץ, אשר יכול להיות שיזדקק לנעלי ריצה בעלות תמיכה מקסימלית וייצוב של כף הרגל.
  • ריצות כביש ואינטרוולים מהירים – אלו הן ריצות המאופיינות בזעזועים ובמאמצים רבים יותר לגוף ולכף הרגל, הדורשות ייצוב חזק של כף הרגל, ובידוד טוב יותר של כפות הרגליים בעת הריצה, לכן לריצות אלו יתאימו נעלי ריצה עם תמיכה מקסימלית.

גם גיל, מגדר, משקל והיסטוריה של פציעות הם שיקולים חשובים שיש להתייחס אליהם בעת בחירת נעלי ריצה. לדוגמה, נשים למשל נוטות להזדקק לתמיכה רבה יותר בריצות שטח.

 

לסיכום
בחירת נעלי הריצה המתאימות דורשת הבנה מסוימת של מבנה כף הרגל וכמו כן של התפקוד הביו מכני שלה בעת הריצה. זאת מאחר שקיימים צורכי תמיכה וההגנה ייחודיים לכל רץ. התייעצות עם מומחים וביצוע מדידת רגל מקצועית הם כלים שיכולים לעזור לכם בהשגת ההתאמה האישית המושלמת ביותר של נעלי הריצה המתאימות לכם. קיים מגוון גדול של נעלי ריצה שונות אשר מתבדלות האחת מהשנייה במאפיינים חשובים כמו רמות תמיכה, בלימת זעזועים וייצוב כף הרגל. חשוב להתייחס למאפיינים אלו נוסף למידת הנעל הנכונה, ולהעדפת הצבע והעיצוב של דגם הנעל שתבחרו לרוץ בה.

נעלי עבודה מומלצות

כשמדובר בבחירת הנעליים הטובות ביותר לעבודה אי אפשר להגזים בחשיבות שבבחירת הזוג המתאים לכם ביותר. נעלי עבודה צריכות להיות נוחות,

קרא עוד »
עגלת הקניות
Shop
0 הרשימה שלי
0 items עגלה
החשבון שלי

קצת עלינו למי שלא מכיר

קבוצת שוז טו יו, רשת נעלי מותגים מובחרת שעשתה שינוי משמעותי בעלויות נעלי המותגים בישראל.

המוצרים שלנו הנם מקוריים לחלוטין, באיכות הגבוהה ביותר ומיבואנים רשמיים.

מעבר לכך - כולנו אנשי צבא, קרביים.

אבל - מצליחים לספק לכולם את הנעליים, בזמן.

בתמונה : אביתר שלנו

שלכם, אלישיב, אביתר ואבישי, הנהלת צוות SHOES 2U

נעליים בזול

משלוח חינם מכל סכום

אין אפשרות לאיסוף עצמי

משלוח חינם
מכל סכום

אין אפשרות לאיסוף עצמי