חנות הנעליים הזולה ביותר בישראל

בלוג

מה לאכול אחרי אימון

אימונים גופניים ושמירה על הכושר הם חשובים ביותר לבריאות הפיזית והנפשית. המטרה של האימונים היא לבנות ולחזק את שרירי השלד, לשרוף קלוריות ולשמור על כושר ועל משקל גוף בריא. אימון יעיל דורש לא רק את המאמץ הפיזי עצמו אלא גם תזונה נכונה לפניו ואחריו שתספק אנרגייה. אחד העניינים החשובים ביותר לאחר אימון הוא לספק לגוף מזון המסייע בהתאוששות, בבנייה ובחידוש של רקמות השרירים השונות בגוף. כאן נכנסת לתמונה חשיבותה של ארוחה מזינה ומאוזנת המבוססת על מקורות חלבון איכותיים ופחמימות מורכבות, שעליהם נספר לכם ממש כאן.

למה חשוב לאכול אחרי אימון?

הזמן שלאחר האימון, הנקרא גם חלון ההזדמנות האנבולי, הוא קריטי להתאוששות הגופנית. בשלב זה רמת ההורמון האנאבולי גבוהה, מה שמאפשר ניצול יעיל של חלבון ופחמימות לבניית שריר חדש וחזק יותר. לכן, בדיוק כמו שחשוב להשתמש בציוד המתאים באימון למשל נעלי נשים או נעלי גברים, בגדי אימון וציוד ספורט מתאים, חשוב גם לשמור על שגרת אימונים נכונה. אם לא תספקו לגוף מזון איכותי בחלון הרלוונטי, הוא יפנה למקורות אנרגייה ממאגרי השומן והחלבון בגוף עצמו, וזהו צעד העלול לפגוע במסת השריר ובהתאוששות של הגוף. כדי למנוע מצב זה ולהפיק את המיטב מהאימון, חשוב לאכול בתוך 45 דקות עד שעתיים מסיום הפעילות הגופנית. אם אתם תוהים איך לחזור לכושר או אפילו אם אתם עוסקים בפעילות ריצה למתחילים, אחד השלבים החשובים בכל שגרת כושר הוא ארוחה מזינה לאחר אימון. הארוחה האופטימלית אחרי האימון צריכה להכיל מקורות חלבון איכותיים בנוסף לפחמימות מורכבות המשחררות אנרגייה בהדרגה, הנחוצים לתהליכי השיקום של התאים והשרירים.

בואו נתמקד במזונות שלהם היתרונות הרבים ביותר:

אבקת חלבון

אבקות חלבון הפכו לפופולריות מאוד בקרב ספורטאים ואנשים פעילים. לצד הסיוע בבניית מסת שריר, הן מספקות גם חומצות אמינו חיוניות התורמות להתאוששות. שילוב אבקת חלבון בשייק מייד לאחר האימון מאיץ את תהליכי השיקום והבנייה של סיבי השריר שנקרעו במהלך האימון. מומלץ לבחור באבקה מחלבון ממקור צמחי (סויה, אורז, אפונה) או מחלבון ביצה (אלבומין) להשפעה יעילה ומהירה במיוחד.

יוגורט

יוגורט ומוצרי חלב אחרים הם מקור מצוין לחלבון איכותי עבור השרירים, בשילוב עם מינרלים ופרוביוטיקה. היוגורט מכיל חיידקים אשר מועילים למערכת העיכול ועוזרים בניצול יעיל של החלבון ממנו. כמו כן, הפחמימות ביוגורט ובלקטוז מספקים אנרגייה מתמשכת. כוס יוגורט בתוספת פירות או מוזלי מדגנים מלאים ואגוזים היא ארוחה מצוינת להתאוששות לאחר פעילות גופנית אינטנסיבית.

ביצים

ביצה מכילה חלבון באיכות הגבוהה ביותר הקיימת בטבע, והיא עשירה בוויטמינים ומינרלים חיוניים כמו ויטמין D וביוטין. חומצת השומן אומגה 3 מהחלמון תורמת גם היא להתחדשות ולגמישות של השרירים. אפשר להכין חביתת ירק או ביצת עין בתוספת ירקות לארוחת התאוששות אידיאלית. טיפ: אכילת הביצה עם פירות (לדוגמה תפוח) או ירקות עשירים בוויטמין C משפרת את ספיגת החלבון.

קוטג’

קוטג’ הוא מקור זמין ומהיר לחלבון איכותי, החיוני לשיקום שרירי לאחר אימון. יתרונו הנוסף הוא שהוא מתעכל במהירות ונספג היטב בגוף. אפשר לשלב אותו בקלות בכל ארוחה: קוטג’ עם פירות העונה או עם דייסה, קוטג’ בטוסט עם ריבה טבעית או אפילו כתוספת חלבון לפריטטה עם ירקות.

אבוקדו

אבוקדו הוא מקור אידיאלי לשומנים בריאים החיוניים להתחדשות הגוף לאחר מאמץ גופני אינטנסיבי. החומצה השומנית ונוגדי החמצון הקיימים בו בשפע תורמים להפחתת דלקות בתאים ולספיגה מהירה של חומרים מזינים. אבוקדו גם עשיר בסיבים תזונתיים ומינרלים החשובים להתאוששות השרירים.

קפה

כוס קפה או אספרסו, בתוספת של מיץ טרי סחוט בצד, הם דרך טעימה לסייע לגוף בהתאוששות לאחר אימון. הקפאין בקפה נותן בוסט של אנרגייה, והוויטמין C שתקבלו ממיצים כמו תפוזים או אננס עוזרים לגוף לייצר קולגן התומך במערכת השרירים. שילוב זה הופך את הקפה למקור טוב להאצת חילוף החומרים בגוף. טיפ: מומלץ להוסיף לקפה סוכר חום ולא לבן (או לוותר על סוכר לחלוטין) להשפעה טובה יותר על הבריאות.

מה לאכול אחרי אימון ערב?

אחרי אימון בשעות הערב, הגוף זקוק למקורות אנרגייה זמינים יחסית היכולים לספק חלבון ופחמימות באופן מהיר אך בכמות מבוקרת כדי לא להכביד על העיכול. סלט בריא עם בסיס של חסה, ברוקולי או תרד ותוספת של ביצה קשה, עוף או טונה הוא אופציה טעימה ומעולה. אפשר להוסיף קטניות, אגוזים או דגנים מלאים למנת פחמימות מורכבות נוספת. הפירות והירקות העשירים בוויטמינים גם עוזרים להפחית דלקות בשרירים ובגוף. שייק מזין המבוסס על חלבון שומני דל (יוגורט ללא שומן או קוטג’), פירות העונה, שקדים, אבקת סויה או חלבון אחר וקורט של קינמון יספקו מנת אנרגייה הולמת ונקייה. תוספת של מנת קינואה, אפונה ירוקה או בטטה תבטיח מנת פחמימות טובה עבור שחרור אנרגטי הדרגתי. טיפ: תוספת של כף שמן זית תעזור לעיכול מהיר ויעיל. תבשיל בשר או גרגירי חומוס הם מקורות מזינים במיוחד לאחר פעילות גופנית בזכות שילוב החלבון ממקור צמחי וחי, פחמימות איכותיות וסיבים תזונתיים. גם מרק ירקות עשיר יכול להיות אפשרות מעולה לארוחה מזינה לאחר אימון.

מה לאכול אחרי אימון לילה?

אחרי אימון לילי אינטנסיבי, חשוב להימנע מאכילת יתר בשעות המאוחרות יותר של הלילה כדי לא להפריע למחזור השינה. אם אתם בכל זאת ממש רעבים כדאי לאכול מזונות דלים המתעכלים בקלות. שייק חלבון קל בתוספת בננה או תפוח לצד כף טחינה גולמית, יוגורט יווני עם פרי העונה או אפילו חצי כריך מדגנים מלאים עם גבינה קשה, עגבנייה וביצה קשה הם כולם אפשרויות נהדרות וקלילות. גם מוצרי סויה כמו טופו או קוטג’ עם כמה אגוזים ושקדים יכולים להיות חטיפי חלבון אחרי אימון להשלמת המאזן התזונתי בצורה יעילה.

סיכום

חלון הזמן שלאחר האימון הוא הזדמנות מעולה להשלמת תהליכי ההתאוששות והתחדשות של הגוף. על ידי אכילת מזונות עשירים בחלבון איכותי, פחמימות מורכבות, שומנים בריאים, ויטמינים ומינרלים בפרק הזמן הקריטי הזה, אפשר למקסם את התועלת מהפעילות הגופנית ולחזק את מערכת שרירי השלד ואת שאר השרירים בגוף. כל אדם צריך למצוא את המאזן האישי המתאים לו בין סוגי המזונות וכמויותיהם בהתאם לגיל, למגדר, לרמת הכושר ולמטרות האימון. העיקרון המנחה צריך להיות אספקת מקורות אנרגייה איכותיים הן לטווח המיידי והן המתמשך כדי לאפשר התאוששות יעילה ומהירה ככל האפשר.

ניקוי נעלי זמש

נעלי זמש הן אביזר קלאסי ויוקרתי המעניק הופעה מוקפדת ומרשימה. נעלי הזמש מגיעות במגוון עיצובים וצבעים, ואפשר לראות אותן כמעט

קרא עוד »
עגלת הקניות
Shop
0 הרשימה שלי
0 items עגלה
החשבון שלי

קצת עלינו למי שלא מכיר

קבוצת שוז טו יו, רשת נעלי מותגים מובחרת שעשתה שינוי משמעותי בעלויות נעלי המותגים בישראל.

המוצרים שלנו הנם מקוריים לחלוטין, באיכות הגבוהה ביותר ומיבואנים רשמיים.

מעבר לכך - כולנו אנשי צבא, קרביים.

אבל - מצליחים לספק לכולם את הנעליים, בזמן.

בתמונה : אביתר שלנו

שלכם, אלישיב, אביתר ואבישי, הנהלת צוות SHOES 2U

נעליים בזול

משלוח חינם מכל סכום

אין אפשרות לאיסוף עצמי

משלוח חינם
מכל סכום

אין אפשרות לאיסוף עצמי